Autor |
Wiadomość |
ex1
|
Tytuł: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 06 grudnia 2011, 12:39 |
|
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
|
rozpoczynam wątek, bo jak wiadomo o tyle o ile z przodem większego problemu nie ma o tyle z tyłem jest nieciekawie. a to za sprawą szerokiej tylnej felgi, przystosowanej do gum o rozmiarze 150, jeżeli mówimy o gumach enduro to w takiej szerokości występują jedynie TKC oraz K60 zwana też w innych kręgach jako Mefo Super Explorer. Zatem jeżeli chcesz latać w terenie, nawet tym lżejszym, muszisz pogodzić się że faktem że na tyle będziesz miał gumę 140, która to będzie się na kwadrat układać. dla tych co ich krzaki ciągną, radzę pomyśleć o zmianie felgi na 2,5 cala, wtedy wszytkie 140 będą fantastycznie robić, a jak przyjdzie kryzys to i na 130 można latać Moje Typy na Błoto: przód MT21/tył Pirelli Cross Competition na Piach i szybkie szutry oraz 50/50 Asfalt przód MT21/Dunlop D908 lub Desert na asfalt z zacięciem podróżnika przód TKC80/tył K60
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 17 grudnia 2011, 16:31 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Mam ten komfort że mam drugi zestaw kół do ADV ( haanwheels) , teraz dylemat co tam założyć . Dotąd TKC I KAROO wystarczały , szukam czegoś miedzy Desertem a TKC , bo 908 jest za słabe , chyba że dorywacie wersję RR ? w mojej 530, 908 i competition 3 wystarczają na 800 km ? jakim cudem EX latasz na tej gumie w 950 ? ona jest jak gumka myszka , no chyba że mam dojechać w 990 wszystkie te gumy które zdjąłem z 530 przez ostatnie dwa sezony bo przestawały ciągnąć w błocie ? zrób mi przysługę , masz gdzieś ostatnią 908, którą zdjąłeś z kata, załącz zdjęcie i napisz po jakim przebiegu .
|
|
Na górę |
|
|
Zygi
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 17 grudnia 2011, 17:22 |
|
Rejestracja: 13 grudnia 2011, 07:25 Posty: 91 Lokalizacja: Uć
|
Myślę, a właściwie mam nadzieję, że chodzi mu o D908RR. Do 990'R rewelka, ale tak naprawdę jak zjedziesz połowe wysokości kostek, to robi się slick. W terenie przestaje robić. Przód słaby na asfalt, bardzo ząbkuje, przy normalnym traktowaniu. Założyłem też komplet do 690 i j.w. z tym że o dziwo dużo szybciej zniknęła niż w 990.
_________________ 1190 Adv R 690 Enduro/Smc
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 18 grudnia 2011, 11:23 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Dlatego pytam , latam na tych wszystkich oponach i mam chyba ze 20 szt zdjętych miedzy 800-1000 km z tylnego koła , a jak ognia unikam asfaltu więc jak przy takiej mocy ? tak naprawdę tylko TKC nie ślizga się przy ruszaniu ... EX napisz jakie masz przebiegi na tym dunlopie , jak 1200 km to luz , uwierzył bym w Deserta, bo w kwietniu w Marokko na niej leciał Adv mój kuzyn ( ja na TKC ) po 3500 coś z tej gumy zostało , ale tylko dlatego że na pompy paliwa się zacierały . Opona ma mega wytrzymałość na ścieranie . Ale pewnie w błocie i na mokrych kamieniach jej nie ma o trawie i lesie nie wspomnę ...czuję że na te wąskie obręcze 2,5 znów będę wkładał TKC albo Karoo
|
|
Na górę |
|
|
Zygi
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 18 grudnia 2011, 11:56 |
|
Rejestracja: 13 grudnia 2011, 07:25 Posty: 91 Lokalizacja: Uć
|
Dunlop D908RR na tyle w R-ce bez problemu przejedzie 4 tys i więcej też, chociaż mnie się nigdy to nie udało. Ale to dlatego, że nie oszczędzałem jej na asfalcie. Jeździłem poprostu normalnie. Po 1 tys. na tej oponie nie widać zużycia. Dunlop pisze, że jest to opona na piach, czyli tak jak Desert bardzo twarda. Tylko niestety kostki w 908RR ścierają się na okrągło, więc z czasem tracą atak.
_________________ 1190 Adv R 690 Enduro/Smc
|
|
Na górę |
|
|
rumpel
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 18 grudnia 2011, 12:56 |
|
Rejestracja: 17 grudnia 2011, 10:08 Posty: 595 Lokalizacja: S-ec
|
Spróbujcie jeszcze Motoza deserta.
_________________ 690 R
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 18 grudnia 2011, 23:20 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Dobra gdzie dorywacie 908 RR ? i za ile ?
|
|
Na górę |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 18 grudnia 2011, 23:57 |
|
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
|
oczywiście miałem na myśli 908 RR, choć od razu się przyznam że narazie tylko 2 wyjazdy na niej zrobiłem, ale widzę że oponka jest wytrzymała, duża powierzchnia "krzyża" sprawia że fajnie to idzie asfaltowo, a i w terenie robi lepiej niż tkc, na mokrym moim zdaniem też lepiej. błoto i trawa to wiadomo nie jej bajka na cross comp. przejechałem Rumunię, offowo, ale bez pałowania żadnego, na poligonie opona fajnie robi ale w błocie, w piachu średniaczek. narazie wytrzymuje, po ok 1000 km jest jeszcze 3/4, ale na asfalcie bardzo staram się ją oszczędzać maks 120 D908 załatwiał Arecki, nie wiem tylko skąd to brał, ale podobno już można znaleść w polsce Rumpel- Cześć miałem motoza na tyle, i mym zdaniem jest to fajna oponka do SE, za dobrą kasę, wada, strasznie buczy na szosie, wytrzymała ze 3 tys u mnie. z czago wcale nie mało było na asfalcie, raczej nie leciałem na niej wiecej niż 170 km/h no i motoz w polce narazie niedostępny w rozmiarze 140 ja mam straszną chęć na oponke Teraflex, w polsce niedostępna. ale tyłna 140 wygląda okazale..
|
|
Na górę |
|
|
Piothrus
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 19 grudnia 2011, 00:33 |
|
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54 Posty: 1317 Lokalizacja: WARSZAWA
|
Jak nie jej bajka, to uniwersalna opona enduro, odpowiednik comp 3 Michelina , tyle że jak byłem bardzo nią zainteresowany to miał ją tylko Krywult z Aunera dla siebie, bo to opona dla zawodników ...tak było z pieć lat do tyłu ... mam nowego compa 3 w garażu na półce może ktoś chce 140 na 18 ? ja latam już na crossowych ... z tyłu i comp 4 z przodu
|
|
Na górę |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Opony do LC8 Adventure Zamieszczono: 19 grudnia 2011, 00:54 |
|
Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11 Posty: 3703 Lokalizacja: Szczecin
|
wrzuć do działu giełda, napewno ktoś sie skusi no ale jak D908 to odpowiednik com3? przecież to zupełnie inne opony tylne. napewno mówimy o tych samych d908RR? a przy okazji wrzycę fotę tego mięsistego terrflexa, zobaczcie jaki traktor
|
|
Na górę |
|
|
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|