Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 12:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 października 2012, 19:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54
Posty: 1317
Lokalizacja: WARSZAWA
Niby wszyscy wiedzą , ale z kim bym nie rozmawiał , zostawia zawias na standardowych klikach i nie zagłębia się w regulacje , a szkoda ...
Znalazłem instrukcję do WP mojej 450 EXC Z ROKU 2004

Jeżeli przód jest nadsterowny i motocykl zakręca do wnętrza łuku ( tnie zakręty ) powinieneś :
-wpuścić lagi w półki ( 5mm ) lub
-napiąć sprężynę , kręcąc bądz podkładkami lub
-zmniejszyć komorę powietrzną ( więcej oleju )
-zamontować twardszą sprężynę

komora powietrzna - u góry każdego widelca jest komora powietrzna, która jest całkowicie szczelna. W momencie naciśnięcia widelca, powietrze w komorze jest kompresowane , by stworzyć efekt amortyzacji. To zapewnia, że komora powietrzna pochłania energię na końcu ruchu w dół. Poziom oleju określa wielkość komory powietrznej, a tym samym w pewnym stopniu zdolności amortyzujące widelca. Standardowy wymiar komory powietrza zależy od rodzaju motocykl 120 -150 mm

Jeżeli przód jest pod sterowny i nie ma należytej precyzji prowadzenia ( wyjeżdża na zewnętrzną )
-podnieś lagi w półkach o 5 mm
-odpuść napięcie wstępne sprężyny
-zwiększ komorę ( mniej oleju ) załóż miększe sprężyny

Jeżeli nie wykorzystujesz pełnego skoku widelca
-zmniejsz compresję lub
-zmniejsz napięcie sprężyny
- zwiększ komorę powietrzną ( mniej oleju )
-załóż miększą sprężynę

Jeżeli przód jest zbyt miękki
- zrób odwrotnie niż powyżej

Jeżeli widelec absorbuje niewielkie nierówności ale na dużych idzie słabiej
-zmniejszyć poziom oleju ( pod warunkiem że wykonałeś powyższe punkty )

Jeżeli przednie koło ma niewystarczającą przyczepność na niewielkich nierównościach i ucieka
-zwiększ tłumienie wyjścia ( rebund damping )

Jeżeli amortyzacja początkowa serii uderzeń jest dobra , ale staje się trudniejsza po większej ilości następujących po sobie dziur
-zmniejsz tłumienie wyjścia ( widelec nie wyrabia z powrotem do pełnego skoku )

Jeżeli przód jest nie stabilny przy większych prędkościach lub przy przyspieszaniu ( w momencie gdy jest odciążony )
-wpuść lagi w półki
-napnij sprężynę
-załóż twardszą

Jeżeli przód jest niestabilny w czasie hamowania
-zmniejsz napięcie wstępne sprężyny w tylnym amortyzatorze
-napnij sprężynę w przednim
-zmniejsz komorę ( więcej oleju )

Jeżeli podczas gwałtownego hamowania przód skacze i wężykuje
-zmniejsz napięcie wstępne sprężyny z tyłu
-zwiększ tłumienie wyjścia widelca

w czasie pomiaru oczywiście laga jest wciśnięta do końca wraz ze sprężyną , trzeba wykonać kilka ruchów by odpowietrzyć amortyzator i napełnić go olejem

teraz tył :)
Jeżeli jest za twardy , prawdopodobnie nie ma pełnego skoku
-sprawdz static sag z Tobą w pełnym rajdowym wyposażeniu i bez Ciebie , zakładam że każdy ma to w instrukcji , bądz znajdzie bez problemu w necie .
-zmień napięcie , a jak braknie sprężynę
-zmniejsz tłumienie wejścia ( compression damping )
-zmniejsz też tłumienie wyjścia ( rebound damping )

Jeżeli wydaje się za miękki
- zrób to samo tylko w drugą stronę

Jeżeli tył podskakuje na dziurach
-zmniejsz tłumienie wejścia

Jeżeli tył po serii następujących po sobie udeżeń zapada się ( wrażenie że schodzi niżej )
-zmniejsz tłumienie wyjścia ( nie nadąża z powrotem )

Zakładam że sag macie wyregulowany z tyłu , znalazłem wzmiankę że przód też można mierzyć , powinien oscylować pomiędzy 25-40 mm . Oczywiście zakładając kilkukrotne pomiary i wyciągając średnią . Motocykl bez kierownika tym razem :lol:

_________________
990 ADV "R" , HUSQA 300 TE 17 , 625 SXC , BETA EVO :)
http://www.enduro-tech.eu
https://plus.google.com/photos/10768877 ... banner=pwa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 października 2012, 21:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 grudnia 2011, 10:08
Posty: 595
Lokalizacja: S-ec
sie przyda thx

_________________
690 R


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 października 2012, 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24
Posty: 474
Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
Ze wszystkim się zgadzam tylko z doświadczenia w szosowcach trzeba dokładnie opisać czym jest wpuszczenie lag w półki i wypuszczenie w tym przypadku

A więc :
Jeżeli przód jest nadsterowny i motocykl zakręca do wnętrza łuku ( tnie zakręty ) powinieneś :
-wpuścić lagi w półki ( 5mm ) (czyli lagi chyba w dół z półek od kierownika żeby kat główki ramy byl mniej agresywny) lub
-napiąć sprężynę , kręcąc bądz podkładkami lub
-zmniejszyć komorę powietrzną ( więcej oleju )
-zamontować twardszą sprężynę

Jeżeli przód jest pod sterowny i nie ma należytej precyzji prowadzenia ( wyjeżdża na zewnętrzną )
-podnieś lagi w półkach o 5 mm (czyli lagi chyba w górę w półki do kierownika żeby kat główki ramy byl bardziej agresywny)
-odpuść napięcie wstępne sprężyny
-zwiększ komorę ( mniej oleju ) załóż miększe sprężyny

zgadzacie się ?

_________________
LC8 950 Adv 04 S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 12 października 2012, 22:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54
Posty: 1317
Lokalizacja: WARSZAWA
Igrek niestety nie : wpuść lagi tzn: lagi w dół półka w góre lagi mniej wystają na skróty , kąt bardzej otwarty
i analogia podnieś lagi = bardziej wystają z półki :)
ja to tak rozumiem i zawsze tak rozumiałem :) niby proste a nie jednoznaczne :)

_________________
990 ADV "R" , HUSQA 300 TE 17 , 625 SXC , BETA EVO :)
http://www.enduro-tech.eu
https://plus.google.com/photos/10768877 ... banner=pwa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 13 października 2012, 19:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 marca 2012, 21:24
Posty: 474
Lokalizacja: Lubuskie, Sulechów
no to tak napisalem od kierownika - lagi w dol, do kierownika lagi w gore :>

_________________
LC8 950 Adv 04 S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 14 października 2012, 10:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11
Posty: 3703
Lokalizacja: Szczecin
moja skromna wiedza w praktyce...
na piachu podkręcam odbicie z przodu, na kamieniach odpuszczam :)

_________________
www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - Oficjalny kanał wyprawowy!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 14 października 2012, 17:32 

Rejestracja: 13 grudnia 2011, 14:47
Posty: 90
Cytuj:
Jeżeli przód jest nadsterowny i motocykl zakręca do wnętrza łuku ( tnie zakręty )


sprawdzacie to na asfaltowych zakrętach czy gdzie ;)
jak to sie robi? przy normalnym zakrecie takie odczucia mam odczuc? :mrgreen:

dzisiaj to wogole hop nie moglem przejechac na torze a okazalo sie pozniej ze zapomnialem rebounda z tylu skrecic i byl na 0 czyli max :o :lol:

_________________
400exc


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 14 października 2012, 21:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54
Posty: 1317
Lokalizacja: WARSZAWA
Nie tylko odbicie EX, głownie kręcisz twardością czyli compresion , to do czego tak trudno się dostać od dołu z przodu ... a z tyłu kręcisz napięciem sprężyny i wewn. śrubką ...
Wszystko co wiem napisałem :lol:

_________________
990 ADV "R" , HUSQA 300 TE 17 , 625 SXC , BETA EVO :)
http://www.enduro-tech.eu
https://plus.google.com/photos/10768877 ... banner=pwa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 14 października 2012, 21:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 listopada 2011, 14:11
Posty: 3703
Lokalizacja: Szczecin
tyłu nie kręcę bo mam tę super nakręteczkę na sprężynie,
od dołu nie wiem czy to kompresja, mnie uczyli że to dobicie, ale być może to to samo, tego też nie ruszam bo niby jak .... :D nie będę za każdym razem leżeć pd lagami, kiedy mi się teren zmieni :D

najprościej mi pokręcić odbiciem, i działa to bardzo fajnie, reszta jest dosyć dobrze ustawiona na moją wagę, więc nie ruszam, pomału zaczynam czuć jak coś z zawieszeniem mam nie tak. i jestem z tego dumny :D

_________________
www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - Oficjalny kanał wyprawowy!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zawieszenie postawowe regulacje
Nieprzeczytany postZamieszczono: 14 października 2012, 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2011, 19:54
Posty: 1317
Lokalizacja: WARSZAWA
I to jest główny problem WP i was wszystkich że nie kręcicie, bo nikomu nie chce wyjąć się tych dwóch gumek ... a rebound damping ... to nie do tego .
Oczywiście że nie trzeba robić tego ciągle ... ale raz a dobrze ;)
Zrobiłem dziś 90 km po górach i dwa razy zmieniałem właśnie to ustawienie ... tłumienie wejścia , six ma dopiero tysia i cały czas szukam ... jest to mega wygodne jak można z poziomu kierownicy sprawić że na podjazdach motocykl albo jedzie tam gdzie chcesz albo rzuca nim na wszystkie strony ...

_________________
990 ADV "R" , HUSQA 300 TE 17 , 625 SXC , BETA EVO :)
http://www.enduro-tech.eu
https://plus.google.com/photos/10768877 ... banner=pwa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net